یوسف زنگانه
تماس با من
پروفایل من
نویسنده (های) وبلاگ یوسف زنگانه
آرشیو وبلاگ
      وبلاگ علمی آموزشی پژوهشی ()
حل مشکلات ترافیکی با توسعه شهر الکترونیکی نویسنده: یوسف زنگانه - ۱۳٩٢/۳/٢۳

حل مشکلات ترافیکی با توسعه شهر الکترونیکی
چرا خدمات مجازی شهری مهم است؟

خیابان های شلوغ، ترافیک سرسام آور، مردم سرگردان و یک دنیا کار و رو زمین ماندن بار. مردم برای چه در خیابان ها هستند؛ مگر درصد بالایی از مردم نباید اول وقت در محل کار باشند و با پایان ساعت کاری راهی منازل شوند؟ پس این همه عامل ترافیکی در خیابان ها چه می کنند؟ اگر تحقیقی در این باره صورت گیرد متوجه خواهید شد بسیاری از کسانی که در خیابان ها به این طرف و آن طرف می دوند به علت انجام کارهای اداری و بروکراتیک است. یک نفر برای گرفتن پاسپورت، دیگری برای پست کردن درخواست اداری، برای گرفتن پروانه ساختمان و دیگری برای کاری دیگر و حل مشکلی به این طرف و آن طرف شهر می رود تا مشکلی دیگر بیافریند؛ مشکل ترافیکی. به همین علت است که مسوولان شهرداری توسعه «شهر الکترونیکی» را در راس کارهای خود قرار دادند تا مشکلات بسیاری حل شود.


پایه های این شهر که مرکز اطلاعات آن محسوب می شود، به تازگی بنا نهاده شده و اکنون دستیابی به شهری کاملاالکترونیک چندان دور از دسترس نیست. فراهم آوردن خدمات با کیفیت و سرعت بالابرای شهروندان، ارائه خدمات یک مرحله ای به شهروندان، تقویت رقابت تجاری شهر و ایجاد فرصت های تجاری بیشتر توسط تجارت الکترونیک، ارتباط بهتر سازمان ها و ارگان های مختلف شهری، دسترسی 24 ساعته به خدمات شهری، افزایش مشارکت مردم در اداره شهر،کاهش ترافیک شهر با توجه به کاربرد اینترنت در فعالیت های شهری، کاهش آلودگی هوا با کاهش ترافیک شهری، صرفه جویی در وقت و انرژی، کاهش فساد اداری، افزایش نظم در فعالیت های شهر با استفاده از سیستم اطلاعاتی جامع و مدیریت و نظارت واحد شهری از جمله دستاوردهایی است که مسوولان را برای تخصیص بودجه به این امر مهم ترغیب کرده است. مدتی است در تهران شاهد هستیم تابلوهای نارنجی «خدمات الکترونیک شهر» پایتخت نشینان را به نزدیک ترین دفتر خدمات شهری هدایت می کند و این مقدمه توسعه شهر الکترونیکی است چراکه این اقدام موجب تقلیل بروکراسی می شود. دفاتر خدمات الکترونیکی شهر در قالب موسسات خصوصی و به منظور دسترسی آسان مردم به خدمات قابل ارائه شهرداری در نقاط مختلف شهر ایجاد شده است. 
 صدور انواع پروانه های ساختمانی، ارائه خدمات نظارت فنی، خدمات کسب و پیشه، خدمات مربوط به تفکیک و تجمیع، استعلام ها، پیگیری شکایات شهروندان، خدمات مربوط به مودیان پرداخت عوارض حوزه خدمات شهری، حوزه فنی و عمرانی، حوزه حمل و نقل و ترافیک و حوزه املاک و مستغلات، خدماتی است که در دفاتر خدمات الکترونیک شهر انجام می شود. در مدت 4 سال اخیر عملکرد این دفاتر نشان داده توسعه شهر الکترونیکی نقش بسیار پررنگی در برآورده کردن نیازهای شهری شهروندان دارد. البته مسوولان شهری به دنبال افزایش نقش شهر الکترونیک هستند اما گام مهم بعدی فقط الکترونیکی کردن شهر نیست بلکه باید به نقش بسیار مهم شهروند الکترونیک هم اهمیت داد و نقش این عامل مهم را تعریف کرد. 

روزنامه وطن امروز، شماره 997 به تاریخ 30/7/91، صفحه 4 (جامعه) 

  نظرات ()
مطالب اخیر نقش میانجی رفتار شهروند سازمانی در تاثیر حمایت سازمانی ادراک شده و توانمندسازی بررسی میزان برخورداری رفتار شهروندی سازمانی کارکنان دانشگاه مازندران نظر مشورتی در خصوص عدم وجاهت پرداخت کمک هزینه‌ عائله‌مندی به زنان مجرد رأی شماره 1907 هیأت عمومی دیوان عدالت اداری مدیریت عملکرد استراتژیک سازمان رأی شماره 5 هیأت عمومی دیوان عدالت اداری درخصوص فوق العاده جذب کارکنان غیر هیأت قانون جامع خدمات رسانی به ایثارگران تائید کسر کسور بازنشستگی ازفوق العاده جذب کارکنان تائید کسر کسور بازنشستگی ازفوق العاده جذب کارکنان ضوابط اجرایی قانون بودجه سال ۱۳۹۴ کل کشور
کلمات کلیدی وبلاگ erp (۱) آزمون استخدامی (۱) آزمون ها و دوره های آموزش (٦) آمار (٥) آموزش (۳) آموزش شهروندی (۱) اثربخشی (۱) اخلاق حرفه ای (۳) ادامه تحصیل (۱) ارتباطات (٢) ارزشیابی عملکرد (٢) اطلاعات عمومی (۱) اطلاعیه (۱) امام خمینی (ره) (۱) انگیزه شغلی (۱) ایثارگران (۱) بازنشستگی (۱) بخشنامه ها و آیین نامه ها و مصوبات (۸۱) برنامه ریزی (٥) بهره وری (۱) پایان نامه (۱) پایان نامه ها (۱) پرداخت الکترونیکی (۱) پرسشنامه (۱) پرسشنامه ها (۱) تئوریهای مدیریت (٤٠) تبدیل وضعیت (۱) تجارت الکترونیک (٢) تصویبنامه (۱٠) تعهد سازمانی (٢) تفاوت تطبیق (۱) جوانان (۱) حرکات ورزشی (۱) حسابداری (۱) حمل و نقل و ترافیک (٤) خبر (۱) دانشجویی (۱٠) دانلود (۱۱) دانلود سوالات آزمون دکتری (۱۳) دانلود سوالات آزمون دکتری کارشناسی ارشد (٢) دستمزد (۱) دیوان عدالت اداری (٩) رای 1907 (۱) رای 555 (۱) رای 849 (۱) رای 874 (۱) رضایت شغلی (۱) رفتار شهروندی (٤) زلزله (٢) سازمان و مدیریت (۸) سازماندهی (۱) ساماندهی نیروی انسانی (٢) سرمایه اجتماعی (٤) سرمایه فکری (۱) شهر الکترونیکی (٧) ضریب حقوق (۱) ضوابط اجرایی بودجه 94 (۱) عدالت سازمانی (۱) فرهنگ (۱) فرهنگ مشارکت (٤) فناوری اطلاعات (۱) فناوری و it (۱) فوق العاده جذب (٢) فوق العاده ویژه (۱) قانون بودجه (۱) گردشگری (۱) لایحه بودجه (۱) مالی و سرمایه گذاری (۱) مدیران دولتی (۱) مدیریت (۳٥) مدیریت استراتژیک (٢) مدیریت خدمات شهری (٥) مدیریت خدمات کشوری (۱) مدیریت دانش (۱) مدیریت دولتی (۳) مدیریت مشارکتی (٢) مدیریت منابع انسانی (۱٧٤) مدیریت یکپارچه شهری (۱) مذهبی (۱٠) مسابقه (۱) مقالات اجتماعی (٧) مقاله (۸۳) مقام معظم رهبری (٧) منابع کارشناسی ارشد و دکتری (۳) مناسبت های ویژه (۳٥) مهدویت (۱) نحوه نگارش مقاله (٢) نرم افزارهای کاربردی (٢) نظر مشورتی (۱) نظریه های انگیزشی (۱) نکات مدیریتی (٢) هدایت (۱) هماهنگــــی (۱) همایش ها (٦) هوش معنوی (۱) هوش هیجانی (٢) وظائف مدیریت (٦) ولایت فقیه (۸) کارآفرینی (۱) کتابهای الکترونیکی مدیریتی (۳) کتابهای مدیریتی (۱) کتب و نشریات (۱۸) کلید سوالات آزمون (۱) کمک هزینه عائله مندی (۱) کمک هزینه مسکن (۱)
دوستان من پایگاه اطلاع رسانی دفتر مقام معظم رهبری پژوهشگاه بین المللی زلزله شناسی و مهندسی زلزله مطالب مرتبط با دروس مدیریت و حسابداری دکتر کرم اله دانشفرد دومين جشنواره ملی شهرنگار- مدیریت شهری مشهد در آینه رسانه دانشکده اقتصاد و مدیریت واحد علوم و تحقیقات دانشگاه آزاد اسلامی فروشگاه اینترنتی مهرویان پایگاه فرهنگی روایت صدر پایگاه خبری تحلیلی علمی فرهنگی اجتماعی خانم اسلامی زاده آقای توکلی خانم دولتی خانم بائی خانم جباری خانم سهرابی آقای امیرهوشنگ دهپور آقای محمدعلی زارعی خانم صفری آقای هوشنگ یاورپور خانم اکبری آقای ریحانی خانم رحیمی خانم گلچی کمیته علمی مدیریت دولتی دیار رنج آقای کیانی علی زنگانه ابوالفضل فراهانی-مدیریت خانم رحیمی-مبانی مدیریت خانم محمد سلطانی-جزوات مبانی سازمان و مدیریت علی اکبر پورمهدی-مبانی سازمان و مدیریت خانم ارسلاني ناهيد خانم اخلاقی خانم ثقفی سالار افتاده-جزوات مبانی سازمان و مدیریت اخبار فناوری اطلاعات طراح قالب